ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

ΚΑΝΤΕ ΑΙΤΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΚΑΝΤΕ ΑΙΤΗΣΗ ΤΩΡΑ

TESOL Macedonia Thrace “Welcome Back Event” September 25th 2016


09 December 2016
TESOL Macedonia Thrace “Welcome Back Event” September 25th 2016

Τα παιδιά έχουν μία διαδρομή στην μάθηση μίας ξένης γλώσσας

Το σεμινάριο άνοιξε η Κα Φωτεινή Μαλκογεώργου, Ακαδημαϊκή Διευθύντρια του τμήματος της Αγγλικής Γλώσσας και καθηγήτρια του New York College Θεσ/νίκης. Εστίασε την ομιλία της στο πώς μαθαίνουν τα παιδιά, τι γνωρίζουμε από έρευνες για την απόκτηση μίας δεύτερης γλώσσας και στους περιορισμούς που θέτει η αίθουσα διδασκαλίας στην μαθησιακή εμπειρία.

Η ουσία της μάθησης βρίσκεται στη κοινωνική αλληλεπίδραση, όπως αυτή ορίζεται από την Κοινωνικο-πολιτιστική θεωρία μάθησης, δηλαδή την διαλεκτική σχέση του ατόμου με το περιβάλλον του, έμψυχο και άψυχο. Η γνώση δεν είναι ένα αντικείμενο που μπορεί να μεταφερθεί από ένα άτομο στο άλλο ως αυτούσιο και ολοκληρωμένο προϊόν, αλλά οικοδομείται μέσω της κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Έρευνες στη Νευρογλωσσολογία έχουν αρχίσει να παρέχουν αποδείξεις ότι η κοινωνική αλληλεπίδραση αποτελεί την «πύλη» στην απόκτηση της γλώσσας. Τα παιδιά κατανοούν τον κόσμο και οικοδομούν την γνώση τους με τις "αισθητικές εμπειρίες" τους. Η έκθεσή τους σε πολυαισθητηριακά ερεθίσματα και οι ευκαιρίες να διαλεχθούν με τρόπους οικείους και συναφείς με την γνωστική τους ανάπτυξη και τις εμπειρίες τους, υποβοηθά την επεξεργασία της πληροφορίας και την μνημόνευση.

Έχει αναγνωριστεί ότι η γλωσσική επάρκεια συνίσταται σε αυτή τη σιωπηρή γνώση που αποκτιέται μέσω του πειραματισμού, την παρατήρηση των άλλων και με την καθοδήγηση του πιο έμπειρου (του δασκάλου, του γονέα κλπ.). Η παλαιού τύπου διδασκαλία της γλώσσας με επεξηγήσεις γραμματικών κανόνων και απομνημόνευση λέξεων δεν έχει νόημα καθώς τα παιδιά δεν έχουν αναπτύξει ακόμη τους γραμματικούς αυτοματισμούς τους.

Τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο μιλώντας την πρώτη τους γλώσσα (L1), χωρίς καμία ρητή γνώση σύνταξης της γλώσσας, επίσης η εκμάθηση μιας δεύτερης γλώσσας (L2) πιστεύεται ότι ακολουθεί παρόμοια πορεία με εκείνη της απόκτηση της πρώτης (L1), που είναι ακούσια.

Η σχολική τάξη ως περιβάλλον μάθησης της δεύτερης γλώσσας μπορεί να είναι φτωχή σε ποσότητα ερεθισμάτων, όμως η διδασκαλία της γλώσσας με επεξηγήσεις γραμματικής, ατελείωτες μηχανικές ασκήσεις και αποστήθιση λέξεων δεν μπορεί να αντισταθμίσει αυτή την έλλειψη, αντίθετα φτωχαίνει το μαθησιακό περιβάλλον τους ακόμη περισσότερο.

Η τάξη πρέπει να προσφέρει στους μικρούς μαθητές πολλές ευκαιρίες για έμμεση επαφή με τη γλώσσα μέσα από την εμπειρία, για κοινωνική αλληλεπίδραση και ουσιαστική συμμετοχή. Θα πρέπει να αξιοποιεί το φυσικό προσανατολισμό των παιδιών προς την επικοινωνία, τη γνωστική ανάπτυξή τους και τον ολιστικό τρόπο σκέψης τους. Ο πιο σοβαρός περιορισμός της αίθουσας διδασκαλίας δεν είναι οι φυσικοί περιορισμοί της (η ποσότητα των ερεθισμάτων “quantity of input”), αλλά οι ποιοτικοί περιορισμοί (ποιότητα ερεθισμάτων “quality of input”) που θέτει ο ίδιος ο εκπαιδευτικός.

Μετά την ομιλία, ακολούθησε ένα workshop από τις κυρίες Μαρία Σπηλιωτοπούλου και Βασιλική Παπαδοπούλου, καθηγήτριες της Αγγλικής γλώσσας και απόφοιτες του BA (Hons) στην Αγγλική Γλώσσα και την Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας του Πανεπιστημίου του Greenwich (NYC, Θες/νίκη), εθελόντριες στο πιλοτικό πρόγραμμα “The Young Learners Project” οι οποίες παρουσίασαν έργο τους με την ενεργή συμμετοχή του κοινού τους.

NEWSLETTER
NEWSLETTER

Εγγραφείτε στο Newsletter για να ενημερώνεστε πρώτοι για τα νέα & τις εκδηλώσεις μας!

Unsubscribe