• English
  • Ελληνικά
  • English
  • Ελληνικά

Απασχολησιμότητα και Ανώτατη Εκπαίδευση για τους Καθηγητές Αγγλικής Γλώσσας

Παρ, 08/03/2018 - 15:04

Παρά τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται στο πνεύμα της διαδικασίας της Μπολόνια, εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη συζήτηση ως προς το αν τα προγράμματα σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξοπλίζουν τους σπουδαστές και τους αποφοίτους με την απαραίτητη διάθεση για διαβίου μάθηση και τις επαγγελματικές δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να ανταγωνιστούν επιτυχώς στην παγκοσμιοποιημένη αγορά.

Ενώ υπάρχουν διάφορες απόψεις σχετικά με την ερμηνεία της έννοιας της απασχολησιμότητας, έχει πλέον εμπεδωθεί το ότι η ανάπτυξη δεξιοτήτων και χαρακτηριστικών για την απασχολησιμότητα θα πρέπει να ενσωματωθεί στο πρόγραμμα σπουδών είτε ως συνυφασμένη με τα μαθήματα είτε ως ξεχωριστές ενότητες. Η διάρθρωση των μαθημάτων και των προγραμμάτων, η ανάπτυξη των δεξιοτήτων, η ενθάρρυνση για πρακτική άσκηση και η πρακτική κατά τη διάρκεια σπουδών, η αυτοαξιολόγηση και η αντανακλαστική μάθηση, όλα αυτά δηλαδή που βρίσκονται στο επίκεντρο των μεταρρυθμίσεων της Μπολόνια, είναι σημαντικά στη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα πανεπιστήμια στις δυτικές χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ, έχουν ξεπεράσει σε μεγάλο βαθμό την ακαδημαϊκή αδράνεια και την ιδεολογική αντίσταση και έχουν λάβει μέτρα για να διευκολύνουν την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και των χαρακτηριστικών για μία επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία.

Επιπλέον, κατά την τελευταία δεκαετία, υπήρξε μετατόπιση του ενδιαφέροντος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από την ανάπτυξη ειδικών δεξιοτήτων προς την ενδυνάμωση του φοιτητή ως δια βίου εκπαιδευόμενου. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για τους καθηγητές ξένων γλωσσών, ιδιαίτερα εκείνους που έχουν μεγάλη εμπειρία και αξιοθαύμαστο ιστορικό επιτυχιών, αλλά δεν διαθέτουν τις γνώσεις και τις προηγμένες δεξιότητες που εξασφαλίζει ένα πανεπιστημιακό πτυχίο.

Στην Ελλάδα, οι φοιτητές που παρακολουθούν προγράμματα αναγνωρισμένων αμερικανικών και ευρωπαϊκών πανεπιστημίων έχουν την ευκαιρία να επωφεληθούν από την ενσωμάτωση αυτών των εξελίξεων στο πρόγραμμα σπουδών.

Τα προγράμματα Αγγλικής Γλώσσας και Διδασκαλίας που προσφέρονται από το New York College (τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη) σε συνεργασία με το University of Greenwich οδηγούν σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό πτυχίο που όχι μόνο θα ενισχύσει την ιδιότητά τους και το επαγγελματικό τους προφίλ στην αγορά εργασίας, αλλά θα τους βοηθήσει επίσης να αναπτύξουν πρακτικές δεξιότητες. Η μοναδικότητα αυτών των προγραμμάτων έγκειται στο ότι εστιάζουν στην διδασκαλία, καλύπτοντας συγχρόνως όλα τα παραδοσιακά πεδία της γλωσσολογίας, όπως φωνητική και φωνολογία, σημασιολογία, πραγματολογία, σύνταξη και μορφολογία, εφαρμοσμένη γλωσσολογία, κοινωνιογλωσσολογία, εξεταστικές μεθόδους, πληροφορική και ψυχογλωσσολογία.

Επιπλέον, το Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας του New York College σε συνεργασία με το Κέντρο Εφαρμοσμένης Έρευνας και Επικοινωνίας (CAROLE) του University of Greenwich  και ανταποκρινόμενο στα ερευνητικά ενδιαφέροντα των μελών του προσωπικού και των φοιτητών προσφέρει σεμινάρια από διάσημους επιστήμονες, όπως ο καθηγητής Stephen Krashen, ο καθηγητής Alessandro Benati, ο Jeremy Harmer και ο Kieran Donaghy. Τον Οκτώβριο του 2018 το New York College φέρνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διάσημο, παγκοσμίου φήμης Ιmage Conference.

O συνδυασμός ενός καλά δομημένου προγράμματος σπουδών, εξαιρετικής διδασκαλίας και ενός πλούτου ευκαιριών δικτύωσης καθιστά αυτά τα προγράμματα μια ασφαλή επένδυση για μελλοντική απασχολησιμότητα.

 

Αλεξάνδρα Καώνη, PhD

Διευθύντρια

Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας

New York College

akaoni@nyc.gr