ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

ΚΑΝΤΕ ΑΙΤΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΚΑΝΤΕ ΑΙΤΗΣΗ ΤΩΡΑ

Ο κορονοϊός δεν διαδίδεται μέσω των τροφίμων


19 March 2020
Νίκος Κατσαρός, Διευθυντής Τμήματος Διατροφολογίας New York College
Ο κορονοϊός δεν διαδίδεται  μέσω των τροφίμων

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια των Τροφίμων (European Food Safety Authority, EFSA) ανακοίνωσε ότι επιστημονικά δεδομένα που αφορούν τις προηγούμενες εστίες λοιμώξεων από παρόμοιους κορονοϊούς  όπως ο SARS-CoV και ο MERS- CoV, δείχνουν ότι δεν σημειώθηκε μετάδοση του Κορονοϊού μέσω της κατανάλωσης τροφίμων είτε στα παραγόμενα στην χώρα, είτε στα εισαγόμενα από τα εξωτερικό. Μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν δεδομένα που να δείχνουν ότι ο νέος Κορονοϊός είναι διαφορετικός από τους δύο προηγούμενους, οσον αφορά τον τρόπο μετάδοσης του.

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νοσημάτων (European Center of Disease Control) δηλώνει οτι ο Κορονοϊός μεταδίδεται μέσω της αναπνευστικής οδού με σταγονίδια από μολυσμένα άτομα που βήχουν ή φταρνίζονται ή καθοϊονδήποτε τρόπο ελευθερώνουν σταγονίδια. Ο Κορονοϊός εγκαθίσταται στους βρόγχους και τους πνεύμονες και εκεί πολλαπλασιάζεται δημιουργώντας τα γνωστά συμπτώματα, βήχα, πυρετό, κλπ.

Παγκόσμια επιστημονικά δεδομένα τεκμηριώνουν ότι ο Κορονοϊός δεν μεταδίδεται μέσω των τροφίμων.

Ο Κορονοϊός  δεν μεταδίδεται μέσω του πεπτικού συστήματος, ωστόσο εάν μολυσμένο από τον Κορονοϊό άτομο μολύνει το τρόφιμο μέσω βήχα, φταρνίσματος κλπ. με μεταφορά σταγονιδίων στο τρόφιμο, τότε είναι δυνατόν να μεταδοθεί η μόλυνση και εφόσον ο Κορονοϊός περάσει στην αναπνευστική οδό. Επίσης από τα χέρια μολυσμένου υπαλλήλου μπορεί  να μεταφερθεί ο Κορονοϊός στην συσκευασία του τροφίμου ή την πλαστική σακούλα, γι'αυτό καλό είναι να χρησιμοποιούμε τα τρόφιμα για μαγείρεμα ή ψυγείο  τουλάχιστον τριάντα λεπτά αφότου τα αγοράσουμε. Ακόμα πιο σίγουροι είμαστε εάν ο υπάλληλος φορούσε γάντια και ήξερε να τα χρησιμοποιεί. Ο Κορονοϊός δεν επιβιώνει σε θερμοκρασίες πάνω από 63 βαθμούς Κελσίου για τέσσερα λεπτά και συνεπώς κατά το μαγείρεμα ο Κορονοϊός θανατώνεται. Εάν βέβαια η  προετοιμασία ή το σερβίρισμα γίνει από μολυσμένο άτομο τότε η μόλυνση είναι πιθανή.

Επειδή πολλά «εάν» και πολλές συμβουλές έχουμε ακούσει το τελευταίο διάστημα, μια συμβουλή χωρίς εάν είναι: ενισχύστε το ανοσοποιητικό σας

  • Φρούτα, λαχανικά και όσπρια με διάφορα χρώματα,κ αθημερινά, πηγή Βιταμίνης C και προβιταμίνης Α.
  • Ελαιόλαδο, πηγή Βιταμίνης Ε και αντιοξειδωτικών, πολυφαινόλες κλπ.
  • Θαλασσινά, πηγή  Ψευδαργύρου, Σεληνίου και υγιεινών πρωτεϊνών.
  • Γιαούρτι, τα προβιοτικά που περιέχονται στο γιαούρτι όχι μόνο προάγουν την καλή λειτουργία του εντέρου, αλλά επιπλέον ενδέχεται να βελτιστοποιούν την άμυνα την οργανισμού, ιδιαίτερα στους ηλικιωμένους.
  • Μέλι αντί για ζάχαρη, το μέλι πέραν του ότι παρουσιάζει αντιμικροβιακές και αντιϊκές ιδιότητες, έχει βρεθεί ότι βοηθάει στη θεραπεία του βήχα σε παιδιά ενώ παράλληλα η καθημερινή του κατανάλωση εξασφαλίζει υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών ουσιών στο αίμα.
  • Κατανάλωση υγιεινών πρωτεϊνών μέχρι δύο φορές την εβδομάδα π.χ.φρέσκο κοτόπουλο, κόκκινο κρέας κλπ.
  • Ελέγχουμε το άγχος μας, τόσο το χρόνιο άγχος όσο και οι παροδικές στρεσογόνες καταστάσεις συνδέονται με μειωμένη άμυνα του οργανισμού, μέσω διαφόρων μηχανισμών.
  • Παίρνουμε συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν βιταμίνες  C, D, Ε και αντιοξειδωτικά ω-3 για τους επόμενους τρείς μήνες.

Ακολουθούμε την Μεσογειακή Διατροφή και "Προσέχουμε για να Έχουμε την Υγεία μας".

 

NEWSLETTER
NEWSLETTER

Εγγραφείτε στο Newsletter για να ενημερώνεστε πρώτοι για τα νέα & τις εκδηλώσεις μας!

Unsubscribe
INSTAGRAM