ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

ΚΑΝΤΕ ΑΙΤΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΚΑΝΤΕ ΑΙΤΗΣΗ ΤΩΡΑ

Αντιμετωπίζοντας το άγχος του Κορωνοϊού


16 March 2020
Antonia Svensson, PhD | Head, Department of Psychology Head, Student Counselling Service New York College
Αντιμετωπίζοντας το άγχος του Κορωνοϊού

Η ανάγκη ελέγχου είναι μία από τις πιο θεμελιώδεις ανθρώπινες ανάγκες. Σε περιόδους όπως αυτές, ο κόσμος είναι πολύ λιγότερο ελεγχόμενος και προβλέψιμος απ’ ότι θα θέλαμε. Μας συμβουλεύουν να απομονώσουμε άλλους ή να απομονωθούμε οι ίδιοι, για ένα άγνωστο χρονικό διάστημα. Ενώ αυτή η συμβουλή είναι εξαιρετικά σημαντική και είναι απαραίτητο να την ακολουθήσουμε για να περιορίσουμε τον ιό, αυτό το είδος συμβουλών μπορεί επίσης να μας κάνει να αισθανόμαστε αβοήθητοι, αρνητικοί και αβέβαιοι για το μέλλον.

Τείνουμε να ανησυχούμε περισσότερο για τους νέους κινδύνους από τους γνωστούς. Με την συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού να βιώνουν συμπτώματα άγχους. Τι μπορούμε λοιπόν να κάνουμε για να πάρουμε πίσω την αίσθηση του ελέγχου και της τάξης και να μεγιστοποιήσουμε τη σωματική και ψυχική μας υγεία;

Οι Δέκα Εντολές της καθημερινής ζωής για να αντιμετωπίσουμε το άγχος του Κορωνοϊού:

  1. Σηκωθείτε το πρωί την  ίδια ώρα και ετοιμαστείτε για την μέρα, όπως συνήθως. Πάρτε πρωινό, κάντε ντους και ντυθείτε!
  2. Εάν δεν έχετε ήδη ένα γραφείο στο σπίτι, μπορείτε να μετακινήσετε τα έπιπλά σας και να δημιουργήσετε έναν καθορισμένο χώρο μελέτης/ εργασίας στο σπίτι. Διακοσμήστε το χώρο εργασίας σας με φωτογραφίες, φυτά και αντικείμενα που σας κάνουν να νιώσετε θετικά.
  3. Ακούστε τη μουσική που σας βοηθά να αισθάνεστε καλά. 
  4. Προγραμματίστε τα καθημερινά σας καθήκοντα με τηλεδιασκέψεις μέσω internet (συναντήσεις, μαθήματα κ.λπ.).
  5. Ασκηθείτε σε εσωτερικούς χώρους για τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα κάνοντας γιόγκα, pilates ή παρακολουθώντας χορευτικά βίντεο.
  6. Να τρέφεστε καλά και κάνετε σύντομα διαλείμματα από τη μελέτη/ εργασία σας, για να ενισχύσετε τη συγκέντρωση και την κυκλοφορία του αίματος. Πάρτε και  την καθημερινή σας δόση βιταμίνης D από το μπαλκόνι!
  7. Να διαθέτετε αρκετό χρόνο για ύπνο και χαλάρωση. Οι περισσότεροι άνθρωποι χρειάζονται τουλάχιστον 7 ώρες για να λειτουργήσουν καλά.
  8. Αναθεωρήστε τους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους σας. Ίσως τώρα είναι η ώρα να ξεκινήσετε αυτό το νέο χόμπι για το οποίο ίσως ποτέ δεν βρήκατε χρόνο! Και ποιος ξέρει; Ίσως να είναι πιο εύκολο να επιτύχετε αυτούς τους υψηλούς βαθμούς για τους οποίους είστε ικανοί, αν έχετε τώρα περισσότερο χρόνο για να μελετήσετε από το συνηθισμένο (οι περισσότεροι εξοικονομούν περίπου 2 ώρες ημερήσιου ταξιδιού με δουλειά από το σπίτι). 
  9. Περιορίστε το χρόνο που ξοδεύετε στα κοινωνικά μέσα και παρακολουθείτε τις ειδήσεις. Είναι σημαντικό είμαστε ενημερωμένοι, αλλά αλλά ίσως είναι αρκετές μία ή δύο σύντομες 'συνεδρίες' ημερησίως; Ειδικά αν διαπιστώσετε ότι αισθάνεστε περισσότερο άγχος.
  10. Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, διατηρήστε μία προοπτική. Πάρτε μια βαθιά αναπνοή και θυμηθείτε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι που νοσούν από τον COVID-19 θα έχουν μόνο ήπια συμπτώματα και θα ανακάμψουν πλήρως.

Ο φόβος και το άγχος για μια ασθένεια μπορεί να είναι δυσβάσταχτος. Ο καθένας αντιδρά διαφορετικά στις αγχωτικές καταστάσεις. Η αντίδρασή μας εξαρτάται από το ιστορικό, την προσωπικότητα και την ανατροφή μας, τις προηγούμενες σχετικές εμπειρίες και τον πολιτισμό μας. Αλλά πέρα από αυτό υπάρχουν ορισμένοι άνθρωποι που γνωρίζουμε ότι είναι πιθανό να αντιδράσουν πιο έντονα στο άγχος της τρέχουσας κρίσης, όπως:

  • Οι ηλικιωμένοι και οι ασθενείς με υποκείμενες χρόνιες ασθένειες
  • Παιδιά και έφηβοι
  • Οι πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης και οι φροντιστές των μελών της οικογένειας που είναι άρρωστοι με κορωνοϊό
  • Άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα ψυχικής υγείας

Ίσως η πιο σημαντική ανθρώπινη ανάγκη είναι η ανάγκη να ανήκουν κάπου. Η μοναξιά είναι σοβαρός κίνδυνος για την υγεία και έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις, ειδικά για τους ηλικιωμένους. Επικοινωνήστε με τα ηλικιωμένα μέλη της οικογένειας και τους γείτονές σας. Βοηθώντας τους άλλους με πρακτικά καθήκοντα όπως η αγορά τροφίμων και η αντιμετώπιση του στρες μπορεί να σας κάνει να νιώθετε καλά και να ενισχύσετε την κοινότητα.

Επικοινωνείτε τακτικά με φίλους, συμμαθητές και συναδέλφους και κάντε διαλείμματα καφέ και online chat! Μιλήστε για το πώς αισθάνεστε και μοιραστείτε τις ιδέες ώστε να έχετε θετική διάθεση, αλλά και να είστε ενημερωμένοι. Η γνώση ότι δεν είστε μόνος μπορεί να συμβάλλει προς την κατεύθυνση της καταπολέμησης των προβλημάτων ψυχικής υγείας. Μπορούμε άλλωστε να παρέχουμε υποστήριξη μεταξύ μας από μακριά.

Εάν χρησιμοποιείτε αυτήν τη στιγμή την Υπηρεσία Συμβουλευτικής Φοιτητών του NYC, η κανονική εβδομαδιαία συνεδρία σας θα πραγματοποιείτε online, ξεκινώντας από σήμερα.

Οποιοσδήποτε φοιτητής ή μέλος του του New York College μπορεί να ζητήσει ηλεκτρονική επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση counseling@nyc.gr

Ας θυμηθούμε ότι μέσω των δυσκολιών ανακαλύπτουμε τις δυνάμεις μας.

NEWSLETTER
NEWSLETTER

Εγγραφείτε στο Newsletter για να ενημερώνεστε πρώτοι για τα νέα & τις εκδηλώσεις μας!

Unsubscribe
INSTAGRAM